LA PUBLICITAT

LA IMATGE EN PUBLICITAT

La publicitat és l'àmbit on més s'utilitza la imatge i tots els recursos que aquesta ens ofereix. 
La imatge és utilitzada en publicitat amb la finalitat de captar l'interès del consumidor: vol donar a conèixer un producte al consumidor mitjançant estratègies comunicatives i persuasives.

La publicitat, bàsicament, ven uns valors: una manera de ser i de fer. Ho fa creant -construint-, a partir de la imatge, noves realitats (un món fictici) a partir d'elements reals (és per això que ens creiem la publicitat).
     Per tant, els recursos que té la imatge per fer això augmenten la capacitat emotiva del missatge que ens transmet (penses que és real, t'emociones i t'identifiques amb ella). I doncs, el que aconsegueix amb això és que el consumidor s'identifiqui amb la imatge que està veient (perquè fa servir elements de la seva realitat manipulats).

Hi ha una sèrie de gent (agents de la publicitat que actuen perquè la publicitat existeixi) que encarrega aquesta publicitat. Aquests que van als mitjans (a vegades ells mateixos són els mateixos mitjans de comunicació, en mans dels grups de poder establerts) i als grups econòmics de pressió (les empreses, la gent que controla l'economia; també els polítics).
El que fan aquests agents és encarregar la publicitat per orientar (manipular) els nostres pensaments, per que consumim un producte o votem un determinat partit polític (ens venen els pensaments, ideologies, pensaments, una institució...). Tots els polítics tenen un grup de professionals en la publicitat.

Els 3 objectius de la publicitat són: INFORMAR (presentar un producte), PERSUADIR (seduir l'espectador) i aconseguir que COMPRI o es comporti com ells ho predisposen.
La publicitat és un mitjà de comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat (que tu compris); és el fonament de la competència en el mercat. Estimula el desenvolupament i la innovació (quan una empresa treu un nou model, la resta d'empreses -la competència- es posen en marxa per innovar també).

La publicitat ven PROMESES (promet), però no les acompleix.



QUÈ ÉS PERSUADIR?

Convèncer: fer creure de bones o males maneres (d'una manera directa o enganyant) de comprar alguna cosa.
     Un dels recursos (o trucs) per persuadir en publicitat són les paraules esquer ("anzuelo") presents en l'anunci (per això és important mirar el text o l'eslògan que hi apareix). Són paraules que identifiquem amb un producte o una marca.
També utilitzen l'atracció sexual o rols de gènere i la predisposició d'ideals i estereotips: buscar la perfecció (la perfecció de la dona, la de l'home...).



La publicitat el que vol aconseguir bàsicament és fer canviar els valors que tenim del món en que vivim, modelant la nostra mentalitat (dient quins han de ser els nostres ideals). Juguen amb els nostres sentiments (amb les nostres pors, els nostres sentiments de culpa, les nostres angoixes).
     És per això que moltes vegades el màrketing i la publicitat utilitzen a psicòlegs.

També es busca la globalització, la uniformitat entre els individus: La idea que transmeten és que si tu utilitzes una roba de marca X, encaixaràs en la societat (juguen molt amb el sector adolescent), i llavors seràs feliç. És, per tant, podríem dir, un mètode d'aborregament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada