dijous, 28 d’abril del 2016

ANÀLISI D'UN ANUNCI TELEVISIU (AUDIOVISUAL)


PRODUCTE: Cava
MARCA: Freixenet
DURADA: 64 segons


QUÈ VEIEM?

Ens trobem davant d'un anunci audiovisual, de manera que el format (l'enquadrament) és horitzontal.
Aquest consta de més de 50 plans, dels quals predominen els plans conjunt. També podem parlar de l'angulació, en tant que predominen els angles frontals, excepte algun angle picat:



 
L'anunci audiovisual està gravat amb una il·luminació artificial, ja que es mostra un únic espai interior. En aquest, hi predominen els colors groc (daurat) i negre, creant un contrast entre els quals.



Es tracta d'una mena d'anunci-videoclip: 

Veiem, al principi de tot, bombolles daurades que emergeixen sobre un fons fosc (es tracta de representar les bombolles de gas pròpies del cava).
     Seguidament, cinc d'aquestes bombolles es desmarquen de la resta, i cauen cap abaix -la càmera les segueix fent una panoràmica- i "aterrissen" sobre les esquenes de cinc gimnastes artístiques.
 









El que segueix el curt és una mena d'escenografia que fan aquestes cinc gimnastes amb les boles de vidre (bombolles), tires daurades i negres, cèrcols negres i "barres" amb foc als extrems. 
     A més a més, les gimnastes desprenen i estan envoltades de purpurina daurada a cada moment -que dóna la sensació que són bombolles de gas-.


Per últim, cèrcols negres amb foc calat són llançats cap amunt, enlaire, per les gimnastes.
El moviment girato-
ri que tenen fan que el foc dibuixi cercles daurats. 

Aquests cercles esdevenen llavors bombolles de cava de nou, i el vídeo s'acaba mostrant un pla semblant al de l'inici del tot.
 
La càmera s'allunya i, seguidament veiem un primeríssim pla d'una copa de vidre amb cava, i després un pla conjunt de dues copes de cava i una galleda de vidre amb gel dins de la qual hi ha una ampolla de cava Freixenet. 


Per concloure, apareixen les gimnastes amb copes a les mans, brindant en un pla conjunt.



S'hi poden observar trucs, tals com una evident metàfora que duen a terme representant que les ballarines són "dins del cava" (utilitzant purpurina i colors daurats); imitant l'efervescència de les bombolles i el gas.

Així doncs, apareixen al vídeo cinc dones, bombolles, boles de vidre i purpurina que les imiten, tires de gimnàstica artística -unes daurades i d'altres negres-, cèrcols negres i, al final, un parell de copes i una galleda amb gel i el producte: l'ampolla de cava Freixenet.



Pel que fa al text que llegim, podem destacar: 

  • El logotip a l'inici de l'anunci (Freixenet)

  • Un parell de logotips de caire promocional (BARCELONA EQUESTRIAN CHALLENGE i WINEinMODERATION eu Art de Vivre).
  • Lletres en què hi indica "EL CAVA SÓLO SE DISFRUTA CON MODERACIÓN" i a l'extrem dret hi explicita el grau d'alcohol que conté el cava (11'5º).
  • Promoció de la web de Freixenet a l'últim pla:


Pel que fa al text que escoltem: Una veu d'home afegeix, en el pla conclusiu de les copes i la galleda amb l'ampolla: "Felices fiestas, con Freixenet". Així doncs, intuïm que es tracta d'un anunci nadalenc, època en què, a Occident, se celebra molt i la compra de cava (i begudes alcohòliques en general) sol ser habitual.


El curt va acompanyat d'una cançó moderna original i, a més a més, hi ha un so extra al final (un cop el volum de la música ha degradat): un txin-txin de les copes de les gimnastes.



QUÈ INTERPRETEM?

Pel que fa als significats que ofereix la lectura de les imatges, podríem dir que:
Hi ha un ritme dinàmic i ràpid. Hi ha molts plans -que se succeeixen per tall, sense transicions- i tots ofereixen una seqüència impactant i atractiva. A més a més, el ritme ràpid aporta un caràcter d'espectacle al curt ja que augmenta el nostre nivell d'excitació, crida l'atenció i ens atrapa, ens sedueix.
     Els colors en aquest curt tenen la capacitat de convèncer-nos que el producte té glamour, és luxós i té qualitat: el daurat simbolitza l'or, la riquesa, els diners, és utilitzat per cridar l'atenció. Daltra banda, el negre és el color de l'elegància per excel·lència, el color del poder, de l'elitisme, de l'exclusivitat i el luxe.
     A més a més, el fet que el vídeo estigui protagonitzat per l'equip de gimnàstica artística d'Espanya li aporta caché, li dóna nivell.
Per últim, la introducció de l'element retòric (la metàfora) aporta un element sorpresa a l'anunci, el dota de certa profunditat argumental i simbòlica.

Les funcions del text en l'anunci són, d'una banda, informar sobre la marca del producte (amb l'eslògan) i d'altra informar sobre la qualitat i el grau alcohòlic del producte.

La funció de la música, d'altra banda, és acompanyar la dinàmica de les imatges, crear un ambient d'acció i excitació cerebral i evocar sensacions d'espectacle.

L'estructura de l'anunci seria, introducció -bombolles i PAN vertical fins enfocar les gimnastes-, cos -escenografia de les noies, il·lustrada per plans curts i ràpids- i desenllaç -cèrcols esdevenen bombolles i es mostra el context de l'acció: el cava-.

Evidentment, al tractar-se d'un anunci d'un producte alcohòlic, el públic a què es dirigeix és adult.

Ens transmet els valors que el cava Freixenet és un producte luxós, d'èxit, màgic. El missatge és: Consumeix Freixenet i gaudiràs, consumeix-ne i la teva vida serà dinàmica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada